وبلاگ خبری میبدبالا

تحت فعالیت شبکه مجازی میبدما

وبلاگ خبری میبدبالا

تحت فعالیت شبکه مجازی میبدما

آخرین نظرات

امروز روز گرامیداشت قربانیان حوادث ترافیکی بود. همایشی با این موضوع  در فرمانداری میبد برگزار شد. در این همایش آمار تکان دهنده ای از قربانیان حوادث در شهرستان میبد اعلام شد. رتبه نخست شهرستان در آمار کشته شدگان به نسبت جمعیت در استان، و نیز رتبه نخست استان در کشور، سالهاست که مسولان را به چالش کشیده است.

جهت کاهش این آمار وحشتناک اقداماتی از طرف مسئولین ذیربط انجام شده است و همچنین نیاز به توجه زیادتر و اقدامات جدی تر به این موضوع وجود دارد چرا که بار سنگینی را از لحاظ مالی، روحی-روانی، اجتماعی و... بر دولت و ملت گذاشته است.

اگر کمی در رابطه با اقدامات صورت گرفته جهت پیشگیری حوادث رانندگی بنگریم متوجه می شویم که تمرکز بسیاری روی فرهنگ سازی جهت بستن کمربند ایمنی و استفاده از کلاه ایمنی شده است چنان که تابلوهای تبلیغاتی شهر نیز گویای این روند می باشد. اما براستی کمربند ایمنی و کلاه ایمنی در کدام مرحله از پیشگیری وجود دارد؟! اگر دقت کنیم، نقش کمربند و کلاه در مرحله ی پیشگیری از حادثه به حساب نمی آید چرا که ما فقط اقدامی انجام داده ایم که پس از حادثه، کاهش تلفات را داشته باشیم! نه اینکه سبب جلوگیری از حادثه شویم.

اگر بتوانیم کاری کنیم تا کاهش حوادث را داشته باشیم و نه کاهش تلفات عضوی از بدن پس از حادثه، قطعا به نتایج بهتری دست خواهیم یافت. یکی از شعارهای راهنمایی و رانندگی این است که هر حادثه ای ناشی از یک تخلف است! پس حوادث ما بخاطر تخلفات ماست. بنابراین بایستی بر کاهش تخلفات عطف داشته باشیم.

متاسفانه قانون گریزی در جامعه ما بسیار رواج دارد. همین که راننده ای براحتی تخلف می کند دلیل بر عدم خوف ذهنی راننده از عواقب آن و یا پنهان بودن از چشم قانون است. شاید جمله ی محترمانه ای نباشد که بگوییم: شعور رانندگی صحیح را نداریم و یا نسبت به قانون و شرع پایبند نیستیم و یا ...! اما براستی اگر نگاهی به آمار و بار سنگین اجتماعی حوادث نگاهی بیاندازیم نخواسته این جملات را به زبان می آوریم!

خلاصه سخن اینکه راهکارهای ساده ای نیز وجود دارد که می تواند بسیاری از تخلفات را کاهش دهد و البته نیاز به همت والایی دارد که اول متولی آن مخود ردم می باشند.

اقداماتی همچون: ایجاد مرکز کنترل ترافیک شهرستان و نظارت بر خودروها و موتورسیکلتها با نصب دوربینهای ثبت کننده، اعمال جدی قانون جریمه کردن راکبان متخلف موتورسیکلت، توجیه والدین جهت ممانعت از موتورسواری فرزندان زیر 18 سال، افزایش جرایم تخلفات رانندگی و...

یادمان نرود که مهمترین عامل جلوگیری از حوادث رانندگی دوچیز است: اول سرعت مطمئنه و دوم رعایت فاصله. و این دو کاملا به آرامش و خونسردی راننده بستگی دارند!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی