وبلاگ خبری میبدبالا

تحت فعالیت شبکه مجازی میبدما

وبلاگ خبری میبدبالا

تحت فعالیت شبکه مجازی میبدما

آخرین نظرات
برخی دستگاهها نه تنها از ابزار فرهنگ سازی برای مردم استفاده نمی کنند، بلکه از قوه موجود در اختیارات خود نیز برای برخورد با خاطیان کمک نمی گیرند. حال شما قضاوت کنید با توجه به نوع حوادث شهری بستن کمربند ایمنی بیشتر ضرورت پیدا می کند یا برخورد با موتورسواران خاطی؟


اگر اجمالا نگاهی به آمار اورژانسهای پزشکی ناشی از حوادث ترافیکی داخل شهری میبد بیاندازیم، شاید نتوانیم هیچگونه موردی از حوادث ترافیکی را پیدا کنیم که سرنشین خودرو بدلیل نبستن کمربند ایمنی دچار آسیب شدید شده باشد. بدیگر معنا نبستن کمربند ایمنی داخل شهر بدلیل سرعت پایین تر و توجه رانندگان به جلو بدلیل ترافیک بیشتر نسبت به جاده های بین شهری، آنچنان صدمات و آسیبهایی را ایجاد نمی کند البته در کودکان و سالخوردگان که تعادل کافی ندارند شاید مواردی به ندرت در حد آسیبهای جزیی نیز یافت شود. اما همواره راکبان موتورسیکلت همچنان روز به روز جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

آمار راکبان موتورسیکلتی که جان خود را ازدست می دهند وحشتناک است، بگونه ای که آگاهی از این آمار و دقت در آن،  بالقوه نیروی ذهنی زیادی در ما ایجاد می کند تا دیگر از این وسیله خطرناک استفاده نکنیم! نکته دیگر اینکه حتی اگر خود ما نیز تمام مقررات رانندگی با موتورسیکلت را رعایت کنیم ممکن است موتورسواری با نیروی هیجانی جوانی اش ما را به خطر بیاندازد.

اکنون می بینیم که برخی دستگاهها نه تنها از ابزار فرهنگ سازی برای مردم استفاده نمی کنند، بلکه از قوه موجود در اختیارات خود نیز برای برخورد با خاطیان کمک نمی گیرند. حال شما قضاوت کنید با توجه به نوع حوادث شهری بستن کمربند ایمنی بیشتر ضرورت پیدا می کند یا برخورد با موتورسواران خاطی؟ نکته دیگر اینکه آیا گیردادن به همه موتورسوارانی که فاقد کلاه ایمنی هستند بهتر است یا فرهنگ سازی عموم در این زمینه؟

متاسفانه برخی اوقات شاهد جریمه کردن خودروها بدلیل نبستن کمربند ایمنی و یا موتورگیریهای بدون ملاحظه توسط نیروی انتظامی هستیم، رویه ای که همچنان بدون تدبیر لازم صورت می گیرد. خودرویی بدلیل پارک در پیاده روی پهناور امیرآباد جریمه می شود اما پیاده روهای خیابان امام از پارک موتورسیکلتها و اجناس مغازه دارها جولان می دهند!

کمی عاقلانه تر بیاندیشیم....!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی